Sony AR VAIO VGN-AR71M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony AR VAIO VGN-AR71M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mverstappen 15-01-2009
Geschreven voor: Sony AR VAIO VGN-AR71M

We hebben deze laptop nu enkele maanden en ik moet zeggen hij bevalt heel goed. Inmiddels is dit al de zesde of zevende laptop, en qua design is het een goed uitgebalanceerd model.

De mogelijkheden zijn enorm, en voor de veeleisende thuisgebruiker is dit denk ik meestal ruim voldoende. De Blu-Ray speler heeft bij ons de doorslag gegeven (in combinatie met de goede grafische kaart) om dit model te kopen.

Enkele aandachtspunten zijn er wel: de lak waarmee de laptop is gespoten is erg zacht en SUPER-gevoelig voor krasjes. Er zijn nu al enkele flinke gebruikssporen te zien op de plaats waar normaal de polsen liggen. De laptop blijft bijna altijd op dezelfde plaats staan. Mijn vorige laptops heb ik altijd twee/drie jaar gebruikt en vertoonden nooit deze gebruikssporen.

Verder prima product, ik zou 'm zo weer kopen.

sjoerdzelf 08-12-2008
Geschreven voor: Sony AR VAIO VGN-AR71M

T is mijn eerste laptop, die ik trouwens gebruik als desktopvervanger.
Hij voldoet goed aan mijn verwachtingen, perfect beeld, goed geluid, blue ray als extratje,beste vidiokaart, redelijk snelle processor,n leuke prijs, afijn, speel er met veel plezier mee, en hoop er denk er jaren goed mee te kunnen doen wat ik wil.

martin tj 04-11-2008
Geschreven voor: Sony AR VAIO VGN-AR71M

Ik heb de laptop nu 14 dagen in gebruik en deze is stukken sneller als mijn oude toshiba.
Vooral het goede scherm de veel aansluitmogelijkheden tot en met een optische uitgang voor de audio vallen op. Geheel is schappelijk geprijsd
Nadelen: geen separaat nummeriek toetsenborddeel en geen bluetooth.
Gewoon een goede desktop vervanger

Pebro 02-11-2008
Geschreven voor: Sony AR VAIO VGN-AR71M

Voor minder dan 900 Euro een geweldig notebook! Geluid, beeld en snelheid zijn verbazend goed. Uiteraard even wennen aan toetsenbord maar dat is bij elke nieuwe laptop.

Maarten1957 01-11-2008
Geschreven voor: Sony AR VAIO VGN-AR71M

Laptop nu paar weken in bezit.
Heb deze gekocht als desktop vervanger, gewicht is 3,8 kg. Heb 'm gekocht voor z'n beeldscherm, dit merk heeft ongetwijfeld het mooiste beeld. Ook mooie pc om te zien. Accu gaat niet lang mee, komt door groot beeldscherm.
Hij is erg stil en wordt niet erg warm, komt waarschijnlijk door z'n grote afmetingen. Over onnodige software is al genoeg geschreven, maar welk merk heeft dit niet? Eerst getwijfeld om 'm te kopen omdat z'n harde schijf niet erg snel is 4200 tpm.Voor de rest prima specificaties voor die prijs.Van een trage schijf merk ik op dit moment nog niets. Jammer dat er geen bluetooth op zit, opgelost met kleine bluetooth stick.Nog moeite gehad om harde schijf in twee partities op te delen, uiteindelijk gelukt met gratis software perfect disk 2K.Geluidskwaliteit is nooit zo goed van laptop. Degelijkheid kan ik op dit moment niets van zeggen, maar voelt degelijk aan. Ben ergblij met deze laptop/desktop vervanger.

PW 29 20-10-2008
Geschreven voor: Sony AR VAIO VGN-AR71M

Zeer mooie laptop gezien de prijs.
Snel, stil er werkt goed.
Zit wel veel software op welke niet iedereen gevruikt, maar dit is voor een ieder na aankoop zelf te installeren.

Randolph 18-10-2008
Geschreven voor: Sony AR VAIO VGN-AR71M

Gezien de prijs een meer dan goede laptop.Helder en mooi beeld. min punten vindt ik is dat de batterijen vlug leeg zijn en van sony mag je iets meer verwachten van het geluid.
De bediening is praktisch en gemakkelijk en met 4 gig draait vista zonder problemen.
Ik ben er content mee.

Jokingotto 07-09-2008
Geschreven voor: Sony AR VAIO VGN-AR71M

Ik heb de machine uitgepakt en deze was binnen een paar uur up-and-running. Geen enkel probleem met de installatie en diverse updates.

De snelheid van de machine is overweldigend, na installatie van Vista SP1 wordt ook de vierde Gb door het OS herkend. Het is de eerste pc die ik onder handen heb waarop Vista draait zoals je dat eigenlijk wilt.

Enig kleine minpuntje verdient het toetsenbord, bij het typen voelt het alsof deze een beetje flext onder je vingers. Maar na een paar dagen ben ik daar aan gewend geraakt. Vandaar de 8 voor degellijkheid, anders was het een 9 geweest.

Het geluid en beeld zijn wat je van een multiumedia-pc mag verwachten, maar door het grote scherm is de belevenis bijzonder heftig.

Voor mij is deze machine een goede hoeveelheid waar voor z'n geld.